1 Ocak 2010 Cuma

Yumurtalı Çiğ Köfte










Malzemeler:
* 5 çay bardağı ince köftelik bulgur
* 5 yumurta(çırpılmış)
* Yarım paket katıyağ
* 2 çay bardağı sıvı yağ
* 2 yemek kaşığı biber salçası
* 1 yemek kaşığı domates salçası
* 1 demet ince kıyılmış maydanoz
* 2 demet incecik kıyılmış yeşil soğan
* Tuz, karabiber, kimyon, pulbiber
* Limon (tercihe göre)
* Marul (yetecek kadar)

Yapılışı: Bulgur sıcak su ile ıslanır(kısır gibi) biraz bekletilir. Salça ile birlikte iyice yoğurulur, baharatlar ilave edilir.Diger tarafta bir tencerede yağlar ocak üzerinde kızdırılır.Yumurtalar kızgım yağa yavaş dökülerek pişirilir.Pişen yumurtalar bulgura ilave edilip yavaş yavaş karıştırılır.Yeşilliklerde konulup hafif hafif yoğurulur,elimizde büyük toplar yapılarak bol marulla
servis yapılır.
Afiyet Şeker Olsun...



NOT: Bu köfteyi Van'lı Şükrüye hanım teyzeden aldım.Yaparken resimledim. Şükriye hanım teyze çok sakin,eli bol, zarif,görgülü tek kelime ile hanımefendidir. Ben ona Sultan derim.Rahmetli annem ölmeden önce en son yediği yemeklerdendi bu köfte,iyiki yemiş Allah rahmet eylesin,Sevgiler Şükrüye Sultan......


PÜF NOKTALARI : * Bulgur ölçüsü kişi başı bir çay bardağıdır.
* Köfteye kişi başı bir yumurta kırılır.
* Bazı yörelerde yağda kavrulmuş kuru soğanda konuluyor.
* Yumurtalar yağa yavaş yavaş kırılır ve iyice pişmesi gerekir.
* Bulgur iyice yoğrulmalıdır.
* Baharat çeşiti kişiye göre değişir.
* Köfte bol yağlı olursa daha lezzetli olur.Yağ kısıtlanmamalıdır.
* Yağ çeşitide kişiye göre değişebilir.
* Yeşillik çeşiti ve miktarı herkese göre değişebilir.
* Marula sarılarak yemek keyiflidir.
* Limon sıkarak yemek tercihe göre değişir.



KOCA ÖKÜZ ÖLDÜKTEN SONRA YERİ BELLİ OLUR.

10 yorum:

suskunbiradam dedi ki...

Bu tarifin aynısını ama yeşilliksiz olan halini annem de yapardı. Bizim yörede çiğköftelere yeşillik konmaz. Zeytinyağı ya da cevizli kıymaya bandırılarak yenir.

Sizin sayfaları takip eden şişmanlamaya mahkum :) Çok güzel tarifler var...

Selamlar...

herşeyden azıcık dedi ki...

Ben bey Urfalı görümcemler yaparlar bunu parmaklarımıda yememek için kendimi zor tutarım:))Şu dünya üzerindeki en lezzetli birkaç yemekten biridir kendileri:))

Pembe Tatlar dedi ki...

Off bayılırım yaaa ellerine sağlık canım...

ailenle beraber mutlu bir yıl geçirmen dileğiyle...

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

çok güzelll.ellerine sağlık kac zamandır bu çiğ köfteden istiyorum.annemde aynı yumurtalı yapar.ama sıkımlayarak normal çiğ köfte görüntüsünde olur..sevgilerr.:)

mutfakcini dedi ki...

Antepli bir komşum vardı o çok yapardı,ben de çok yerdim :)Canım çekti gece gece.Ellerine sağlık canım.sevgiler.

nane şekeri dedi ki...

hmmmm süper görünüyor :)

durutarifler dedi ki...

Hiç yapmadım hiç de yemedim. Ama çok da merak ediyorum. Ellerine sağlık.
Bu arada İyi yıllar dilerim. Her şey gönlünce olur inşallah.
Sevgiler

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım arkadaşlarım,Köftenin tadını size anlatamam,Hani derler ya; yatılı giderim. işte öyle bir tat herkese tavsiye ediyorum.Yapılışıda
çok zor değil,zaten bulgurun hertürlüsünü seviyorum.Sevgi ile kalın.

Neş'e dedi ki...

çok severim ama malesef yapmayı bilmiyorum, ellerine sağlık ki ayrıntılı tarif vermişsin :)
sevgiler..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Ziyaretiniz için teşekkür ederim.