3 Mart 2010 Çarşamba

Ispanaklı Sufle (2. tarif)


Malzemeler:
*1 kg. yıkanmış doğranmış ıspanak
* 4 yumurta
* 1 kase dolusu kaşar rendesi
* Tuz, karabiber


Beşamel sosu için malzemeler:
* 2 yemek kaşığı tereyağ
* 2 çorba kaşığı un
* 2 su bardağı soğuk süt
* Tuz
* İçine muskatta rendeleyebilirsiniz.

Yapılışı: Yıkanmış doğranmış ıspanaklar sıcak su içinde 1-2 dk. haşlanır ve soğuk suya tutulur. Beşemal sos için bir tava içinde yağ ve un kavrulduktan sonra üzerine süt ve tuz konulup iyice çırpılarak pişirilir. Ispanaklar ve 4 yumurtanın sarısı beşamel sos ile karıştırılır.Yumurta beyazları başka bir kap içinde iyice beyazlayana kadar çırpılır. Yumurta beyazı ve diğer malzemeler bir kaşıkla beraber iyice karıştırılıp, yağlanmış fırın kaplarına dökülür ve üzerine kaşar rendesi ve pul biber konulup 180 derecede 30-35 dk.pişirilir. Sıcak sıcak yerseniz lezzetli olur.
Afiyet Şeker Olsun....


NOT:
* Fırından çıktıktan kısa bir süre sonra suflelerin kabarıklığı iniyor.
* Suflenin içine biraz kaşar rendeleyebilirsiniz.
* Üzerini süslemek için biraz kırmızı biber serpebilirsiniz.
* Yumurta beyazlarını çok iyi çırparsanız sufle daha güzel kabarıyor.
* Beşamel sos yapmanın püf noktalarını daha önceki tariflerde vermiştim.
* Sufleleri fırına dayanıklı küçük kaplarda yaparsanız daha hoş oluyor.
* Sufle kaplarının her tarafını iyice yağlayın.
* Sufleleri fırın kaplarından çıkarmadan servis yapın. Servisinizi bu şekilde yapmazsanız suflelerin şekilleri bozulur.
* Benim sufle miktarım az olduğu için borcamın içinde pişirdim.
* Malzeme miktarını kendime göre azalttım.
* Yukarıda verilen malzemeden 5-6 tane sufle çıkar.
*Ben 2 yumurta ile yaptım.



KÖR ÖLDÜ BADEM GÖZLÜ OLDU

30 yorum:

daimamutfak dedi ki...

Sufle nar gibi kızarmış. İmrenmemek elde değil..Afiyet olsun..

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

HARİKA OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Harika bir goruntu! Ellerine saglik. Ispanagi cok severim, fikir icin tsk.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Güzel yorumlara teşekkür ederim.Sevgi ve saygılarrrr....

yaseminkale dedi ki...

ben ıspanak yemem ama bundan yemek istiyorum
neden ki:)

www.sendepisir.com dedi ki...

Merhaba
Ispanağı o kadar çok severim ki her gün yesem bıkmam. Sizinkilerin görüntüsü de ye beni dedirten cinsten. Ellerinize sağlık , kolay gelsin
Sendepişir/Nilgün

ANNEMİNELİ dedi ki...

Ispanakçılara teşekkür ederim.Sevgi ve saygılar gönderiyorum......

Gönülünce dedi ki...

Sufle çokkk güzel olmuş tek kişilik sunum daha pratik bayıldım....Ellerinize emeklerinize sağlık...
Sevgiler...

NiLaY dedi ki...

bu super gorunumlu birsey olmus, ellerine saglik.. zaten cok duskunumdur ispanaga bayildim kesinlikle tarifine :))

birsence dedi ki...

görüntü harika..evdede ayıklanmış yıkanmış binbir özenle salta kurutucusunda kurulanmış ve yemek yapılmayı bekleyen ıspanakları acaba suflemi yapsam diye düşünüyorum şimdi..ellerine sağlık ablacığım...

Adsız dedi ki...

merhabalar.daha önce sufle denememiştim hiç ama bu nefis görüntü ile karşılaşınca neler kaçırdığımı anladım..harika görünüyor ellerinize sağlık..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım arkadaşlarım güzel ve zarif yorumlara teşekkür ederim.Hepinize sevgi ve saygılarrrrr....

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Ellerinize sağlık..görüntü muhteşem,
tadını tahmin edebiliyorum.

Sevgi ve saygılar

Özlem dedi ki...

Harika olmuş, ne de güzel kabarmış, ellerine sağlık...

Özlem dedi ki...

Harika olmuş, ne de güzel kabarmış, ellerine sağlık...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekür ederim.Sevgiler ve saygılarrr....

Unknown dedi ki...

Sufleler harıka görunuyor ellerınıze sağlık.Selamlar...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Ziyaret ve yorum için teşekkürlerrr...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Ispanaklı auflenin görüntüsü çok güzel. Üzeri ne güzel kızarmış. Tek kişilik sunum da çok hoşuma gitti.
Sevgiyle kal.

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Hoşgeldiniz, Ben de size hoş geldim. Aman allahım bu site beni öldürür. O balıklarınıza bakmaya doyamadım.

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

denemedim ama süper görünüyor denemeye değer ellerinize sağlık hayırlı cumalar

ANNEMİNELİ dedi ki...

Bütün arkadaşlarıma teşekkür ederim.Beğendiniz ayrıca çok mutlu oldum.Sev gi ve saygılarrrrr....

Işıl dedi ki...

TESEKKUR EDERIM

durutarifler dedi ki...

ayy nasıl güzel bir görüntüdür böyle!
ellerine sağlık canım.

İyi hafta sonları

ANNEMİNELİ dedi ki...

Güzel yorumlara teşekkür ederim.sevgilerrrr...

Adsız dedi ki...

Bizim evde ıspanak çok sevilir ama hiç bu şekilde yapmadım, en kısa zamanda yapılacak, ellerinize sağlık.
Sevgilerimle...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Güzel yoruma teşekkür ederim.

SACİDE dedi ki...

Arkadaşım,başsağlığı dileklerin için çok sağol,dostlar sağ olsun.Sevgiler

SACİDE dedi ki...

Arkadaşım ıspanaklı sufle çok güzel görünüyor,ellerine sağlık,bende deneyeceğim,sevgiyle kalın.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Teşekkür ederim.....