29 Nisan 2010 Perşembe

Karalahana Sarması





Malzemeler:
* 1 demet karalahana
* 1 tane kıyılmış kuru soğan
* 2-3 diş doğranmış sarımsak
* 250 gr orta yağlı dana kıyması
* 1 su bardağı dolmalık pirinç
* 2 yemek kaşığı margarin
* 1 yemek kaşığı domates salçası
* 1 yemek kaşığı biber salçası
* 1/2 demet kıyılmış maydanoz
* Tuz, karabiber, kimyon, kuru nane, pul biber

Üzeri (sos) için:
* 2-3 yemek kaşığı domates püresi
* Bir küçük yağ parçası

Yapılışı: Karalahanalar sapları kesilerek tuzlu suda haşlanır. Başka bir yerde büyükçe bir kapta yıkanan pirince bütün malzemeler konularak iyice karıştırılır. Lahanalar küçük parçalara ayrıldıktan sonra, hazırlanan içten bir tatlı kaşığı konulup dolma şeklinde sarılır. Geniş bir tencereye dizilip üzerine domates püresi dökülerek pişirilir.
Afiyet Şeker Olsun....

NOT:
* Karalahana karadenizlilerin en önemli sebzelerindendir. Çorbasını, diblesini, etli ve zeytinyağlı sarmalarını yaparlar...
* Karalahanalar tam kararında haşlanmalıdır. Ne sert ne de çok yumuşak olmalıdır.
* Karalahanalar haşlanırken içine biraz tuz atabilirsiniz.
* Lahananın kokusunun olmasını istemezseniz, haşlama suyuna biraz ekmek atın.
* Karalahanın ortası damarlı olduğundan, damarlar ya kesilerek alınmalı ya da bir bıçağın arkası ile iyice dövülmelidir.
* Pirinciniz dolmalık pirinç olmazsa, pirinçler çok irileşir ve sarma yaparken ölçünüz karışabilir.
* Dolma ve sarmaları yağlı kıyma ile yaparsanız daha lezzetli olur.
* Ben dolma ve sarmalara margarin kullandığımda daha lezzetli olduğunu zannediyorum.
* Dolma ve sarmaları yaparken tencere dibine kaburga kemiklerini dizerseniz daha da lezzetli olur.
* Sarma yaparken tencerenin dibine lahana parçaları koyabilirsiniz. Bu, sarmalarınızın yanmasını engeller.
* Yaprak sarması yaparken, yaprak saplarını da tencerenin dibine koyarsanız daha lezzetli olur..
* Dolma harcınıza istediğiniz baharatı damak tadınıza göre ilave edebilirsiniz.
* Yeşillikleri de çeşitlendirebilirsiniz, dereotu,taze nane gibi...
* Dolmanın üzerine kendi yaptığım domates püresi ilave ederim.
* Sarmaları pişirirken üzerine düz bir kapak veya tabak kapatırsanız sarmalar açılmaz ve daha düzenli pişer.


BABA EVİ SAV SAVUR, KOCA EVİ ÇEK ÇEVİR.

24 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

bu tabağı öğle yemeğim için alabilirmiyim:)))))
ellerine sağlık
harika

SERRA dedi ki...

ayy canım istedi niye mi,batı karadeniz de büyüdüm ben, annem yapardı,şimdi ise kayseri de nerden bulucam, ona en yakın pazı var ama karalahanın tadını tutmuyo..sevgiler

zühra dedi ki...

Bayılırımmmmm. Olsa da yesekkkk. Offf. Eline sağlık.

Doyumluk.... dedi ki...

Bende bayılırım.Dolma olsunda ne olursa olsun:) eline koluna sağlık.

Birsel ve İrem dedi ki...

Nefis görünüyor, ellerinize sağlık. Biz de bu sene bol bol tükettik, uzun yıllar aradan sonra. Kızım çok sevdi. Afiyetler olsun. Sevgiler.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım ablacığım,
Sarmalar üzerindeki bol sosu, yanında ki yoğurdu ile nefis görünüyor.
Bayıldım, ellerine sağlık.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canlarım,zarif yorumlarınıza ve begenilerinize çok çok teşekkür ederim.Hepinizi gönül dolusu öpüyorum..Sevgilerrrrrr....

Geldikleri gibi giderler dedi ki...

Karalahana sarmasına da çorbasına da bayılırım. Çok enfes gözüküyor, ellerinize sağlık.

BÖ'de oyumu size vermiştim ilk gün :)

Sevgilerimle.

Nilgün Komar dedi ki...

oyyyyyyyyyyy biittim bennnn
ne güzel bir görüntüüü... damardan bir yayın oldu benim için.. of kendime geçtim, nerde duracağımı bilemiyorum..

nurşen dedi ki...

Canım ellerine sağlık,rahmetli annem yapardı çokta lezzetli olurdu.Beni geçmişe götürdün arkadaşım ellerine sağlık,afiyet şeker olsun.
Sevgiler

ANNEMİNELİ dedi ki...

Ziyarete gelen canım arkadaşlarıma sonsuz teşekkürlerrr.Sevgilerrrrr....

Haydi mutfağa dedi ki...

tevafuğa bakın :))
ben de biraz önce karalahana sarması yaptım
elinize sağlık

Behiye Sönmez dedi ki...

Ellerinize sağlık,çok leziz görünüyor:)

Pembe Tatlar dedi ki...

Bugün blogcular benim sevdiğğim yemekleri yapmışlar...

Elelrine sağlık canım...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Teşekürlerrr.Sevgilerrrr.Öpüyorum...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
bir Karadenizli olarak bu sarmalarin güzelligine bir yorum yazmadan olmazdi:)) Nefis olduklari her halinden belli bunlarin, ellerine kollarina saglik diyorum.

Sevgilerimle

İSTANBUL'DAN AMERİKA'YA..İKİ AYAKLI DÜNYAM, BİR ORADA BİR BURADA.. dedi ki...

lahan sarması eşimle benim favorimizdir ..teşekkür ederiz tarifi aldım :))

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik canim...

Tümay dedi ki...

Bir Rize'li olarak şu anda önümde olsa hepsini yerdim diyorum! Ve biliyorum yerdim:) Çok güzel gözüküyorlar. Ellerine sağlık. Çok öpüyorum. Sevgiler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Lahana kardeşliğine çok teşekkürlerrr.Güzel yorumlarada ayrıca teşekkürlerrr..Sevgilerrr.Hepinizi öptüm....

Tijen dedi ki...

Etlisini yiyemem ama zeytinyağlısına bayılırım. Ellerinize sağlık sevgili komşum.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Zeytinyağlısını yapayım onuda yayınlayayım.Çok teşekkürler.sevgilerrrr

Berceste dedi ki...

Karadenizli degilim, pek tadini da bilmem ama gorunce acayip canim istedi :) Eline saglik. Sonra gozume atasozu carpti, onu da tam kendime gore buldum! Babaevinde iken hakikaten insan degerini bilemeyebiliyor cogu seyin. Kendisi kazansa bile. Ama is koca evine gelince, en minik sey bile savurganlik seklinde dusunulup dikkat ediliyor. Annem hep bu yonume sasirip vurgular durur :)

ANNEMİNELİ dedi ki...

anım hoşgeldin,güzel ve zarif yorumlarına gönül dolusu teşekkürlerr.Sevgi ile öpüyorum.....