25 Mayıs 2010 Salı

Terbiyeli Ekşili Sulu Köfte




Malzemeler:
* 350 gr. orta yağlı dana kıyması
* 1 çay bardağı pirinç
* 1 yumurta
* 1 kaşık tereyağ
* Karabiber
* Tuz

Terbiyesi için:
* 2 yumurta sarısı
* 1 limonun suyu
* 2 yemek kaşığı un


Yapılışı: Kıymayı, yıkanmış pirinci, yumurtayı, tuzu ve karabiberi az su yardımıyla iyice yoğurun. Yapılan harçtan küçük küçük toplar yaparak, bir tepsiye yayılmış unun üzerinde bekletin. Diğer tarafta orta boy bir tencere içinde bir kaşık tereyağı eritip üzerine 1- 1,5 litre kadar su koyarak iyice kaynatın. Kaynama başlayınca içine yapılan top köfteleri atın ve pirinçler pişene kadar kaynatın. Terbiyesi için iki yumurta sarısını ve limon suyunu iyice çırpın ve kaynayan köftelere ilave edip, bir taşım kaynatarak pişirip ocaktan alın. Pul biber, karabiber ve kıyılmış maydanoz ile servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun.....


NOT:
* Ekşili köfte çok lezzetli ve besleyici bir lezzettir.
* Köfteleri yaparken ellerinizi sık sık ıslatın.
* Köfte içine isterseniz bayat ekmek kırıntıları da koyabilirsiniz.
* Kıymanız çok yağlı ise bayat ekmek mutlaka koyun.
* Köfte harcına yumurta koymayabilirsiniz.
* Köfteye koyacagınız pirinci dolmalık pirinç tercih edebilirsiniz.
* Köfteleri pişireceğiniz suyu tereyağsız da yapabilirsiniz.
* Ben tereyağlı suda pişirince daha lezzetli olduğuna inanıyorum.
* İstenilirse üzerine tereyağlı sos yapılabilir.
* Köfteler tercihe göre fındık büyüklüğünde veya küçük ceviz büyüklüğünde yapılabilir.
* Yaptığınız köfteleri unlanmış bir tepsi üzerinde bekletirseniz köfteler birbirine yapışmıyor.
* Unlu tepsiyi köfteleri koydukça biraz sallarsanız köfteler daha iyi unlanır.
* Kıymanız çok yağlı ise yağ ilavesini ona göre ayarlarsanız daha iyi olur.
* Bu köftenin adı Sulu Köfte, Ekşili Köfte, Terbiyeli Köfte veya Terbiyeli ekşili sulu köfte olarak bilinir.


GÖNÜLSÜZ YAPILAN İŞ, YA KAŞ YARAR YADA GÖZ

26 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık nasılda severim bilsen öpüyorum...

ruhum dedi ki...

çok sevdiğim bir yemektir, ancak kendim hiç denemedim.en kısa zamanda yapıcam.teşekkürler güzel tarif için...

Adsız dedi ki...

harika bir tarif, ellerine sağlık canım. Ne zamandır aklımda olan bir yemekti ama hiç yapmayı denemedim, en yakın zamanda deneyeceğim ve yorumumu yazacağım;)

umutluhayat dedi ki...

of of offf bayılırım ellerinize sağlık

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ımmm nefıs görunuyor canım ellerıne saglık:)

Nilgün Komar dedi ki...

oy o elerden çıkan bu köfteler yenmezmiii... valla canım çekti.. offf süper görünüyor.. sanırım yarınki menüme ana yemek buldum.. inşallah vaktim olurda yapabilirim.. sevgiler muckkk...

Unknown dedi ki...

benim en sevdigim yemektir.annem biz küçükkken sık sık yapardı bayıla bayıla yerdik.ellerine saglık.

Meleğin Mutfağı dedi ki...

Canım, ailece çok severiz. Harika görünüyor ellerine sağlık. Sevgiler.

Tarif diyarı dedi ki...

Elinize sağlık ekşili köfte nefis olmuş.Ben ekşili köfteye havuç ve patatesde ekliyorum öylede güzel oluyor.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Güzel yorumlara gönül dolusu teşekkürlerrr..Sevgilerrrrr....

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik canim,bu tür corbayi hic denemedim,mutlaka denemem lazim...
Sevgiler

umudunmaceraları dedi ki...

Ben köftekeri pişirdikten sonra nane ve pulbiberle sos yapıyorum.Yumurtalı terbiye hiç yapmadım.Bunun bulgurlusunuda yapardı annem birde
Ellerinize sağlık

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım arkadaşlarım güzel önerilere ve yorumlara çok çok teşekkür ederim..Sevgilerr....

Tümay Öztürk dedi ki...

Bende geçen gün yapmıştım ama fotoğraflamayı unutmuştum:) Bende çok severim bu köfteyi. Ellerine sağlık tam kıvamında duruyor:) Sevgiler canım...

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

tam benlik çok severim.ellerinize sağlık sevgiler. bu arada nasılsınız? uzun zaman oldu.

muazzez dedi ki...

iyi günler arkadaşım sayfamdaki konu için beni desteklemenizi canı gönlülden rica ediyorum sevgiler

http://muazzezv.blogcu.com/

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkür ederim.Sevgilerrrr....

Nilgün Komar dedi ki...

elleribeceriklianne!!!!!! pişti pişti.. şimdi yemeğe gidiyorum.. sonra fotoları koyacağım bloga sevgiler... çooook teşekkürler.. bakalım yiyenlerin görüşü ne olacakk!!!

Prometheus dedi ki...

hocam ellerinize sağlık, benim bloğa da hoşgeldiniz:D

Cüzzamlı Melek dedi ki...

annecim pek güzel yapar bunları ama çok uzaklarda şimdi. benim payıma da ağlamak düşüyo bu gece...

Gönülünce dedi ki...

Ekşi ekşi pek severim nefiss olmuş ellerinize sağlık...
Sevgiler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canlarım hepinize gönül dolusu teşekkürlerrr.Sevgilerrrr....

Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik, sahane gorunuyor! Ben de bugun hemen sizin tarifinizi deniyim. Biz de ablamla birlikte bir yemek blogu hazirladik, Amerikali yemek gorsun die. www.whatdoicook.com Bu tarifinizi deneyip, buranin damak tadina gore biraz degistirip, siteme koymayi dusunuyorum. Yeniden cok tesekkurler tarifiniz icin!

Adsız dedi ki...

ellerine ve klavyene sağlık canım çok güzel bir tarif olmuş :)

Adsız dedi ki...

Bir tavsiyem var. Köfte harcına bir de orta boy soğan rendesi eklerseniz, yorumlardaki beğenilerin karlanarak artacağına eminim. Soğan her yemeğimize çok yakışır ve süper bir lezzet yaratır. Soğanlı da denemelisiniz.

Adsız dedi ki...

Benim annem de bu şekilde yapıyordu, en sevdiğim hali, tam da bu tadı arıyordum, çok teşekkürler.
Birkaç kişi daha yazmış, ben de köfte harcına soğan rendesi ekledim, ayrıca tereyağında önce havucu sonra patatesi biraz kavurduktan sonra üstüne kaynar suyu döktüm.