8 Nisan 2011 Cuma

BEŞAMEL SOSLU KIYMALI MAKARNA

Malzemeler: * Yarım paket boru makarna Üzeri için: * Bir kase rende kaşar peyniri Beşamel Sos: * 1 yemek kaşığı sıvıyağ * 1/2 yemek kaşığı tereyağ * 1,5 yemek kaşığı un * 2 su bardağı süt * Tuz * Karabiber * Muskat rendesi Kıymalı Harcı: * 200 gr yağlı koyun kıyması * 1 tane yemeklik doğranmış kuru soğan * 1 kaşık yağ * 1 yemek kaşığı salça * 1 tane rendelenmiş domates * 1/2 ince kıyılmış maydanoz * Tuz * Karabiber * Çeşitli baharatlar

Yapılışı: Bir tencereye su koyup kaynatın kaynayınca makarnaları atın tuzunu atın iyice haşlayın, diğer tarafta bir tavaya biraz sıvı yağ koyun incecik doğradığınız soğanla birlikte kavurun salçayı ilave edip biraz karıştırın, üzerine kıymayı koyun kıyma pişene kadar kavurun,üzerine biraz su ilave edin baharatlarını ve tuzunu atın biraz karıştırın sonra en son maydanozu ilave edin. Haşlanan makarnanın suyunu süzün, makarnaları yağlanmış bir kalıba dizmeye başlayın. Birbirine yapısmaması için ister yumurtaya, ister parmesan peyniri, isterseniz biraz kasar kullanabilirsiniz, ben bir tane yumurta çırpıp makarnaya karıştırıp dizdim. Hepsini dizdikten sonra içlerini küçük çay kaşığı ile az az doldurmaya çalışın, kalan kıymalı sosu üzerine dökün, besamel sos için bir tavaya tereyağını ve sıvı yağı koyun eritin, üzerine un koyup karıştırın yavaş yavaş sütü ekleyerek devamlı karıştırın, topaklanmaması için üzerine tuz, karabiber muskat rendesi koyup koyulaşana kadar karıştırarak kıymalı sosun üzerine dökün,en son kasar peyniri rendesi serpip sıcak fırında üzeri kızarana kadar pişirin, pisince fırından alın, dinlendirin sonra kalıptan çıkarın dilimleyin servis yapın.

Afiyet Şeker Olsun.
NOT:

*Beşamel solu ve kıymalı makarnanın tarifini 100de100 Marifet blogu sahibi arkadaşımdan aldım.Canım arkadşıma burdan hem teşekkür ediyorum hemde hamileliğin yolunda gitmesi için dua ediyorum.....

* Bu makarnayı yapmak için marketlerde biraz makarna araştırması yaptım onunda buldum.

Barilla makarna türünde buldum.

* Barilla nın kalın kesme makarnası (TORTİGLİONİ)

* Makarnaları pişirmeden önce aynı boyda olanları seçtim.

* Makarnaları bol suda haşlayıp, bol soğuk su ile durulamak gerekiyor.Bazen vitamini gitmesin diye durulamayız.

* Bu yemeğin adı sanırım bir adının (Rigatoni Cake) olduğunu zannediyorum.

* Makarnaları kalıba dizerken yapışmaması için mutlaka çırpılmış yumurtaya veya kaşar rendesine bularsanız daha başarılı oluyor.



* Makarnaları dizeceğiniz kalıp mutlaka kelepçeli olması gerekir.Çıkarırken kalıp halinde çıkmaı ancak bu şekilde sağlanıyor.

* Ben çok küçük bir kalıpta yaptım. Bu yüzden yarım paket makarna yetti.

* Makarnayı kalıba dizmek ve içine kıyma doldurmak biraz zahmetli.Ben doldururken çay kaşığının arka sivri uçu ile yapmaya çalıştım.

* Makarnayı çok haşlarsanız parçalanabiliyor.

* Kıyma sosuna istediğiniz baharatı ilave edebilirsiniz.

* Malzemeleri siz istediğinize göre azaltıp çoğaltabilirsiniz.

* Yağ oranı size fazla gelebilir siz azaltabilirsiniz.

* Kıymanın içine konulan malzameler çok ince kıyılmalıdır.

* Görüntüsü ve lezzeti çok güzel bir yemek olduğuna karar verdim.

* Yemek davetlerinizde size çok övgü aldırır.

GÜZELİN SEVDASI İLE UYUZ ATIN YARASI EKSİK OLMAZ

11 yorum:

durutarifler dedi ki...

Makarnalar dik dik pek bir şık olmuş. Ellerinize sağlık. İyi hafta sonları

Gönülünce dedi ki...

Benimde çok beğendiğim bir lezzet...Ama uğraşmayı göze alamıyorum doğrusu...Öyle güzel görünüyorki bayıldım ablacığım...Ellerine emeklerine sağlık...

Sevgiler...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Çok şık olmuş canım:))

Ellerine sağlık...
Sevgiler

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Hem sizin,hem tarifi aldiginiz arkadasin ellerinize saglik.Goruntu muhtesem olmus,lezzeti de muhakkak muhtesemdir.Ayrica cok guzel ayrintili anlatmissiniz.Gorsellik lezzet kadar onemlidir benim icin.En kisa zamanda yapmayi dusunuyorum.Kaliptan kolay cikmasi icin kalibi bolca yaglamak gerekir heralde yapismamasi icin.
Sevgilerimle...

Özgen dedi ki...

Ne kadar orjinal bir o kadar da zahmetli ama değer herhalde elinize sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

Bal ablam ellerine sağlık enfes bir sunum olmuş mutlu hafta sonları öpüyorum.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Böyle her borunun içinin tek tek doldurulduğunu da gördüm ya..Bi yaşıma daha girdim:)) Zehracım, sabrını tebrik ediyor ve ellerine sağlık diyorum canım..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

merhabalar canım ne güzel bir makarna böyle çok ilginç bir sunum makarnalar dik dik durmuş çokta güzel olmuş ellerine sağlık
sevgiler

yemekbiraşk dedi ki...

harika olmuş... sunumuda beğendim şık durmuş..
sevgilerimle...

Dilek Mutfakta dedi ki...

Ablacıımm muhteşem birşey bu nasıl kıyıp ta yediniz:)))afiyet olsun ellerine sağlık,sevgiler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Teşekkürlerrrr...sevgilerrrrrr...