3 Temmuz 2012 Salı

CİĞER SARMA

 Malzemeler:
* 500 gr kuzu karaciğeri ( küçük küçük doğranmış)
* 1 adet kuzu gömleği ( kuzunun karın kısmındaki iç organlarını göğüs kafesindeki organlardan ayıran zardır)
* 1 su bardağı pilavlık pirinç
* 1 tane incecik kıyılmış kuru soğan
* Yarım çay bardağı zeytinyağı veya sıvı yağ
* 1 yemek kaşığı dolmalık fıstık
* 1 yemek kaşığı kuş üzümü
* İsteğe göre bir yemek kaşığı salça
* 1/2 demet incecik kıyılmış taze soğan
* 1/2 demet incecik kıyılmış maydanoz
* 1/2 demet incecik kıyılmış dereotu
* 1/2 demet ince kıyılmış taze nane
* Baharat çeşitleri ve tuz

 Yapılışı: Yemek yapılacak tencereye yağı koyun, yağ kızınca kuru soğanı içine atın iyice kavurun, pirinçleri içine atın kavurun, dolma içi veya iç pilav aşamaları gibi diğer malzemeleri koyarak pişirin.Küçük küçük doğranmış ciğerleri başka bir tavada az yağ ile iyice kavurun, pişen pilava ilave edin.Diğer tarafta ciğer gömleklerini sıcak su içinde 10-15 dk. bekletin, suyunu süzdürün  avuç içi büyüklüğünde parçalara ayırın, gömlek parçalarına iç pilavdan koyun bohça gibi sarın, fırın tepsisine yaptığınız sarmaları dizin, üzerine ister salçalı su ister normal su ( bir çay bardağı kadar) koyarak 180 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dk. pişirin.Sıcak sıcak servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun...

 NOT:
* Özel ve lezzetli bir yemektir.
* Kurban bayramlarında yapılır.
*  Ağır bir yemektir.
* Her yöreye göre farklı küçük detaylarla yapılır.
 * Kuzu gömleğini kasaptan temin edebilirsiniz.
* Kuzu gömlekleri yağlı olduğundan yemekteki yağı iyi orantılamalıınız.
* Tepsiye dizerken tepsiyi yağlamayın veya yağlı kağıt  kullanın.
* Davet yemekleri arasına girer.
* İsteyenler içine yeşillik koymayabilir.
* Ben ciğerin ağır tadını hafiflettiği için koyuyorum.

 * Kuş üzümü ve dolmalık fıstık koymak tercihe göredir.
* Baharatlar çok yakışıyor.
* İsteyen kuzu gömleğini kalıba yayıp kalıpta ciğer sarması yapabilir.
* Ölçüleri kendinize göre değiştirebilirsiniz.
* Ciğeri ben ayrı kavurup pilava   ilave ediyorum, bu yöntem yemeğin ağırlığını azaltıyor.
SON NEFESİNİ VERMEDEN ŞANSIN HAKKINDA YORUM YAPMA

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Nasıl severim ellerine sağlık abla
cım öpüyorum.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Eşim görmesin bayılır bu lezzete lakın ben sevemedım gitdi ..
Ellerıne sağlık bereketı ile.

MAZES dedi ki...

sana geleyin mi?buna bayılıyorum,ben tavuklu,yufkalı yapıyorum(her gün bayram değil ya,gömleği bulmak da zor),orijinali çooook nefis oluyoru,gerçekten canım çekti,aaa, difrizde biraz ciğerim var ,aşını yapayım en azından.ELLERİNE SAĞILIK....

HaticeMutfakta dedi ki...

Cigeri çok severim. Harika olmuş.ellerinize sağlık...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım arkadaşlarım güzel duygularınıza çok teşekkür ederim...sevgilerrr...