13 Eylül 2013 Cuma

ÇALIŞANLARA DONDURUCU KULLANMA KOLAYLIKLARI


PÜF NOKTALARI:
* Hepimiz sebze ve meyveleri mevsiminde alıp derin dondurucuda veya difrizde  saklarız.
* Ben size saklamanın kolay püf noktalarını vereceğim.Sanırım çalışanlara zaman kazandırabilirim.
* Domatesleri doğramadan bütün olarak dondurucunun  kenar köşelerine sıkıştırabilir, kullanacağız zaman sıcak su altında kabuklarını soyarak doğrayarak kullanabilirsiniz.
* Kuru soğanları boş zamanınızda yemeklik doğrayın ve poşetlerde saklayın, yeri geldiğinde açıp hemen yemek yapabilirsiniz.
* Hatta yemeğinize doğradığınız soğan fazla ise hemen poşetleyin yeri geldiği zaman kullanın.
* Doğradığınız domates fazla geldiyse hemen poşetleyin dolaba koyun.
* Artan pilavınızı poşetleyin dolaba atın, kadın budu köfte ve çorbalarda kullanabilirsiniz.
* Bakliyatları ( kuru fasulye,nohut, kuru barbunya gibi) akşamdan tuzlu suda bekletin  (kabartın)  ertesi gün süzün poşetlere ayırarak dolaba koyun, istediğiniz zaman ıslatma sıkıntısı olmadan kullanın.
* Bakliyatları haşlayın soğutun poşetlere paylaştırın pilavlara,çorbalara,salatalara koyabilirsiniz.
* Közlediğiniz biberleri patlıcanları bütün olarak dolaba koyabilirsiniz, çıkardığınızda suyun altında hemen ayıklayabilirsiniz size zaman kazandırır.
* Meyvelerin büyük kısmını kabukları ile poşetlerde saklayabilirsiniz, çıkarınca kompostolar, meyve suları veya reçeller yapabilirsiniz
* Maydanozu,dereotunu, taze naneyi, taze soğanı(yeşil soğan)  incecik kıyarak poşetlerde saklayabilirsiniz, çıkardığınızda dolmalarda, mücverlerde, kreplerde (yeşillikli krep yaparken) çorbalarda, köfteler de kullanabilirsiniz.
* Artan ekmekleri difrizde saklayabilirsiniz.
* Kutuda kalan sütünüzü dondurup daha sonra kullanabilirsiniz, ben kutuda kalan süte hemen ihtiyacım yoksa kutuyla dolaba atıyorum.
* Salata için yaptığınız sos artarsa dolapta saklayabilirsiniz.
* Sarımsakları soyup dolapta saklayın, çorbalara ve yemeklere ilave edebilirsiniz.
* Mutfağınızda artan meyveleri rendeleyip suyunu sıkın poşette saklayın, turtalara, kurabiyeler koyun veya reçel yapın
* Büyük kavanozlarda aldığınız salçaları poşetlere bölerek difrizde saklayabilirsiniz.
* Havucu soyun halka halka doğrayın saklayın, istediğiniz zaman yemeklere koyun.
* Havucu rendeleyin istediğiniz zaman çorba veya havuçlu keklere kullanabilirsiniz.
* Salatalıkları ister incecik kıyın ister rendeleyin kışın cacık yapın.
* Hemen tüketilmeyecek helvaları dolapta saklayabilirsiniz, tahin helvasını çözdürüp tüketebilirsiniz, ev yapımı helvaları  (un,irmik gibi) çözdürün ısıtın yeni pişmiş gibi olur.
* Islanan bulgur fazla fazla gelirse dolapta poşetlerde saklayabilirsiniz.
* Evinize fazla aldığınız sucuk,pastırma,sosis,salam gibi gıdaların fazlalarını dondurarak saklayabilirsiniz parça parça kullanabilirsiniz.
* Ben bir kangal sucuk bile alsam parçalara bölerek donduruyorum.
* Bana daha sağlıklı geliyor.
* Elimde artan kadayıfı, yufkayı dondurucuya atıyorum.
* Yufkaları düz koyarsanız çözüldüğünde yeni parçalanmamış yufkalara sahip olabilirsiniz.
* Parçalanan yufkaları dondurarak saklayıp tepsi böreği yapıyorum.
* Soğanı rendeleyip köftede kullanıyorum.
* Fazla katı yağlarımda dondurucuda saklıyorum.
* Artan lokumları,cezeryeleri dolapta saklayabilirsiniz
*.Artan salatalık turşularını doğrayarak veya bütün olarak saklayıp salatalarda kullanabilirsiniz.
* Artan dolma içlerini dolapta saklayıp daha sonra kullanabilirsiniz.
* İçi açılmış artan dolmalık biberleri veya içi oyulmuş artan patlıcanları dolabınızın kenarlarına sıkıştırp saklayın, sonra ihtiyacınız olduğunda kullanabilirsiniz.
* Kavanozla aldığınız acı sosları , çikolata kremaları, fındık fıstık ezmelerini poşetleyerek saklayabilirsiniz.
* Artan börekleri, kurabiyeleri, poğaçaları saklayabilirsiniz.
* Artan her çeşit hamurlarınızı saklayabilirsiniz.
* Bütün bu saydıklarımın hepsini kendim deneyerek sizlere anlatım.
* Derin kullanım kolaylıkları için Tık.tık..


AĞUSTOSTA GÖLGE KOVAN, ZEMHERİDE KARNINI OVAR.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

çok faydalı bi paylaşım olmuş. yeni keşfettim bloğunu. iyi ki de gördüm =)
kozmetiktutkunu.blogspot.com

Swotpisces dedi ki...

tşkler faydalı bilgiler için... :)