8 Ocak 2014 Çarşamba

KÖLE HAMURU (KASTAMONU YÖRESİ)


Malzemeler:
* 1 su bardağı un
* 1 su bardağı pekmez
* 1 çorba kızdırılmış kaşığı tereyağ
* 2 su bardağı su
* 1 su bardağı dövülmüş ceviz


Yapılışı : Orta boy bir tencerede su kaynatın yavaş unu ilave edin ve sürekli karıştırın katılaşıncaya kadar pişirin, yemek kaşığını su batırın kaşık kaşık alarak servis tabağına koyun, üzerine kızdırılmış tereyağını,üzerine pekmez ve dövülmüş cevizi dökün servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun...


NOT:
* Kastamonu yöresine ait bir tatlıdır.
* Fazla özelliği olmayan ama çok kolay ve lezzetli bir tatlıdır.
* Malzeme oranlarını yarıya düşürerek yapabilirsiniz.
* Ben bu tabaktaki kadar yaptım, bir çay bardağı un ve 2 çay bardağı su kullandım.
* Yağ,pekmez ve ceviz miktarları size kalmıştır.
* Pekmez yerine bal olabilir.
* İstediğiniz malzeme ile süsleyebilirsiniz.
* Anadolu'da bu tatlıya Pıhtı'da denirmiş.



AĞLAYANIN MALI, GÜLENE HAYIR ETMEZ.

2 yorum:

MAVİANNE dedi ki...

selam,
ne değişik bir tatlıymış
ilk kez gördüm
denemek lazım ellerine sağlık
sevgiler

nursevincelezzetler dedi ki...

ellerinize sağlık gerçekden çok değişik ve pratik.. 25 yıl yaşadım ve hala akrabalarım KASTAMONU da bir sorayım bakalım.. Ben hiç rastlamamıştım merak ettim.