20 Şubat 2014 Perşembe

PIRASALI PEYNİRLİ MAKARNA


Malzemeler:
* 1/2 paket makarna
* Haşlamak için bol su
* Bol tuz
* 1-2 damla sıvı yağ


İç Malzemesi:
* 1 yemek kaşığı tereyağ veya zeytinyağ
* 2 tane çok ince kıyılmış pırasa
* 1/2 yemek kaşığı domates salçası
* 1 kase kırıklanmış beyaz peynir
* 1 avuç ince kıyılmış dereotu
* Tuz, pul biberi,karabiber


Yapılışı: Öncelikle makarnayı haşlayın ve süzün, tencerenin veya tavanın dibine yağı koyun ince kıyılmış yıkanmış ve süzülmüş pırasaları koyun ve yağda kavurun salçayı ilave edin ve karıştırın üzerine makarnayı dökün iyice karıştırın altını kapatın, tuzunu ve baharatları serpin, makarnanın üzerine peyniri yayın
 servis yapacağınız zaman karıştırın, servis sırasında dereotu ile servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun...


NOT:
* Rahmetli annemin çok sık yaptığı bir lezzettir.
* Çok lezzetli ve besleyicidir.
* Tuz ve baharat miktarları size kalmıştır.
* Yağ tercihi ve miktarı size kalmıştır.
* Peynir miktarı ve çeşidi size kalmıştır.
* Pırasayı iyi kavurmanız gerekir.


* İsteyen pırasaları daha iri doğrayabilir.
* Ben ince seviyorum.
* Ben beyaz peyniri tercih ediyorum.
* Servis sırasında dereotu serpiyorum çok yakışıyor.
* İsteyen ketçap ile servis yapabilir.
* Makarnanın haşlama derecesi size kalmıştır.



GÖRMEYENİN GÖRESİ GELİR, GÖRENİN KUSASI GELİR.

Hiç yorum yok: